Kundalini Yoga Coaching: persoonlijk groeitraject 

"Yoga is not going to make you great, yoga is going to make you you" Yogi Bhajan

Relaxatie- en ademtherapie - lichaamswerk: 1-1 sessies 

Relaxatietherapie is een overkoepelende term. Er worden verschillende methoden gebruikt, zodat jij je gezondheid, rust en vertrouwen kan hervinden en ervaren.

Samen gaan we op zoek hoe we jouw lichaam, geest en ziel weer in balans kunnen brengen.

Vaak spelen onverwerkte emoties ons parten en moeten we een manier of manieren vinden om deze alsnog te verwerken. Dit noemen we emoties integreren. Hiervoor moeten we ons bewuste en onderbewuste op 1 lijn krijgen.

Yoga nidra, meditatie, authentic movement (dans), opstellingen, focussen en de Silva-methode zijn de methoden die we kunnen gebruiken tijdens een persoonlijke sessie en die je sterk vooruit zullen helpen in je emotionele ontwikkeling.

Daarnaast is het natuurlijk van belang dat je steeds weerbaarder wordt in het omgaan met stress en emoties. 

Het is vooral de bedoeling om een bewuste, mindfulle mindset en ingesteldheid te ontwikkelen. 

"YOU CAN'T STOP THE WAVES, BUT YOU CAN LEARN TO SURF" JON KABAT-ZINN

Voor wie

Kinderen en jongeren:

  • faalangst
  • stress en angsten
  • hooggevoelig
  • allergie

Volwassenen:

  • Stress, niet tot rust komen, angsten
  • Hooggevoelig, zelfzorg, burn-out, weerbaarheid
  • Op zoek naar evenwicht, innerlijke rust
  • Behoefte aan tijd voor jezelf
  • Onvoldoende energie
  • Steeds hervallen in oude patronen
  • Zij die yoga en meditatie willen integreren in hun dagelijks leven, maar niet weten hoe
  • ...

Waar - tarieven

Groepsparktijk De Kade, Koninginnelaan 70, Oostende, groepspraktijkdekade.be

Centrum Klim, Walburgstraat 12, Sint-Niklaas

55-60 euro/ 1u

Wekelijkse lessen 

Yoga nidra - meditatie

The yogic sleep

Wil je een moment voor jezelf? Hou je ervan om via geleide meditaties heerlijk te ontspannen?

Yoga nidra is een meditatietechniek om dicht bij jezelf te komen. Als vanzelf zal je herbronnen en relaxen.

We maken gebruik van de bodyscan en geleide meditaties. Je hoeft dus helemaal niets te doen. Je enkel laten leiden. Hierdoor komen de hersengolven op een andere, meer langzame frequentie (alfa).

In deze frequentie rust het lichaam en krijgt het de kans om terug op te laden. Met als resultaat een uitgerust en ontspannen gevoel. Je zenuwstelsel komt tot rust en je ervaart minder stress in je dagelijks leven.

Kundalini yoga

Kundalini yoga wordt ook wel "happy yoga" genoemd. De dynamische oefeningen, ademtechnieken, helende mantra's en meditaties brengen je energie, vitaliteit en draagkracht.

Vaak verminderen lichamelijke klachten en ben je in staat in je kracht te blijven tijdens woelige periodes in je leven.

Dankzij kundalini yoga kom je steeds meer in balans en sta je in directe verbinding met de zonnige kant van jezelf en van het leven. Regelmatige beoefening van deze yoga geeft je rust, een vrolijk gemoed en een energiek gevoel. Je intuïtie en vertrouwen in het leven nemen toe.

Bovendien kom je meer te weten over de chakra's of energiecentra in je lichaam. Iedere les staat in het teken van een bepaalde chakra of een bepaald thema. 

Lesverloop

De lessen kundalini yoga zijn heel afwisselend. Sommige zijn heel rustig en zacht, terwijl een andere up tempo en fysiek uitdagend kan zijn. In een kundalini yoga les komt vaak muziek aan bod. We zingen mantra's en beoefenen celestial communication.

Een les verloopt meestal als volgt:

  • intunen
  • pranayama of ademhalingsoefening
  • warming up
  • kriya: dit is een set yoga oefeningen met een bepaald doel, bv. versterken van de rug
  • meditatie: dit kan met of zonder mantra (zie onder een filmpje van de antar naad meditatie)
  • ontspanning
  • afsluiten

Yoga op maandag namiddag in De Haan. Heb je interesse, meld je dan vrijblijvend aan.

"Drop the idea of becoming someone, because you are already a masterpiece. You cannot be improved. You have only to come to it, to know it, to realize it." Osho

Algemeen

  • Luister steeds naar je lichaam. Het is niet de bedoeling door te zetten als een oefening niet goed voelt.
  • Je mag ten allen tijde stoppen met een oefening. Blijf dan gewoon even rustig zitten tot je klaar bent om te hervatten.
  • Er is geen yogaervaring vereist.
  • Tijdens de eerste dag(en) van de menstruatie oppassen met buikspieroefeningen, breath of fire en omgekeerde asana's zoals de kaars.
  • Mat, dekentje en kussen dien je zelf mee te brengen.
  • Ook een flesje water kan van pas komen, want het is de bedoeling dat je veel drinkt na een yogales (ontgifting wordt in gang gezet).
  • Eet een lichte lunch voor je naar de les komt. Yoga en een volle maag gaan niet samen.
  • Draag kledij waarin je je goed voelt, bij voorkeur van natuurlijke materialen (katoen, bamboe, viscose, wol, zijde, linnen).
  • Gebruik geen sterk ruikende deo of parfum.
  • Welkom!

Teacher training

To be creative means to be in love with life. You can be creative only if you love life enough so that you want to enhance its beauty, you want to bring a little more music to it, a little more poetry to it, a little more dance to it."
Osho

Inhoud cursus

  • De verschillende dimensies van yoga
  • Hoe is yoga ontstaan?
  • Yoga als leer van harmonie
  • Yoga in al haar verschijningsvormen
  • De vele voordelen van yoga
  • Hoe helpen yoga en meditatie bij stress
  • Hoe vind je terug energie?
  • Wat is pranayama?
  • Je eigen yogaparcours uitstippelen
  • Starten als zelfstandig instructeur yoga
  • Groepsles - 12 lessen van 3 lesuren

Opleiding tot yoga instructeur

Iedereen kent ongetwijfeld wel drukke periodes waarin je veel stress ervaart. Yoga helpt je dan om je innerlijke rust terug te vinden. Je leert je lichaam, geest en gevoel beheersen zodat je kan ontspannen en je gezondheid op die manier positief beïnvloedt.

Tijdens deze praktijkgerichte opleiding leer je alles over de spirituele achtergrond van yoga. Nadien zet je de theorie meteen in de praktijk om.

    Getuigenissen

    Alfiya - Yoga Instructeur

    De lessen van Sofie waren heel warm en verrijkend. Alle vragen waren altijd beantwoord, veel ervaringen meegedeeld, enorm veel tips gegeven en nog meer...
    Sofie is heel open en eerlijke persoon, die altijd klaar staat om te helpen. Dit was voor mij een positieve en leuke ervaring. Ik wens Sofie nog veel mooie en gezonde jaren! Super bedankt!

    Britt - Yoga Instructeur

    Ik heb de opleiding Yoga Instructeur gevolgd bij Sofie Jambers. Dit was een positieve en leuke ervaring.
    De lessen waren heerlijk familiaal, warm, inspirerend en enorm verrijkend. Ik heb ZO veel geleerd dat ik nu nog dagelijks gebruik in mijn eigen yoga practice.
    Ze past haar lessen aan op maat van de groep waar ze les aan geeft: hoe iedereen zich voelt, wat iedereen kan,... Hierdoor is geen enkele les saai en helemaal op maat gemaakt. Het was een fantastisch om les bij haar te volgen, topdocente!

    Data: dinsdagen: 19/3 tot 23/4

    Waar: Antwerpen, Beauty & Medical Academy

    Meer info.: 

    https://www.beautyandmedical.pro/opleiding/basis-yoga-instructeur 

    ! Tot eind januari -50% op inschrijvingsprijs van de opleiding!